Георг Фридрих Хендл • Орландо • 2015-12-02 • 19:30 • Дворана дома културе

Вести 01.12.2015.

web-orlando

Нова београдска опера  и  Опера и театар Мадленианум

Георг Фридрих Хендл

ОРЛАНДО

барокна опера у три чина (1733)

Либрето: Карло Зигисмондо Капеће

Уметничко вођство: Маријана Мијановић и Предраг Госта
Диригент: Предраг Госта (Србија/САД)
Редитељ: Алваро Шек (Швајцарска)
Аниматор: Михаела Милер (Швајцарска)
Драматург: Мерле Фархолц (Немачка)
Сценографи: Тијана Траиловић и Тамара Бранковић
Костимограф: Сања Мимић
Дизајн светла: Срђан Јовановић

 

ЛИЦА

Орландо  ……………….. Бојан Булатовић
Анђелика  ……………… Радослава Воргић (Србија/Немачка)
Медоро  ………………… Драгана Поповић
Доринда  ………………. Ана-Марија Бркић (БиХ/Аустрија)
Зароастро  …………….. Сретен Манојловић (Србија/Аустрија)

Барокни оркестар Нове београдске опере на историјским инструментима

Концертмајстор: Лада Магдаленић (Хрватска)
Инспицијент: Весна Ћурчић Петровић

Менаџер пројекта: Невена Ђорђевић • Организатор: Андреја Рацков· Континуо: Андре Лорон О’Нил, чело (САД), Отавијано Тенерани, чембало (Италија) и Предраг Госта, чембалоАсистент редитеља: Пиа-Рабеа Форнхолт (Немачка)Коуч за италијански језик: Мартино Нофери(Италија)Превод: Јелена Стојановић • Титлови: Ана Торбица и Владанка Малешић • Корепетитори: Драгана Анђелић Буњац, Христина Антић и Душан Марковић • Одржавање клавијатурних инструмената: Кристијан Бјелановић, Отавијано Тенерани и Предраг Госта • Аудио реализација: Душан Арсикин • Видео реализација: Звонимир Јелушић • Реализација светла: Владимир Крунић • Мајстор позорнице: Милан Ћирић • Шминка и фризуре: Мирјана Ракић • Гардероба: Тања Вуксановић и Миладин Павићевић

Потребу за барокним репертоаром на домаћој музичкој сцени Нова београдска опера и Опера и театар Мадленианум испуниће у октобру и новембру ове године премијерним извођењем барокне опере ОРЛАНДО композитора Георга Фридриха Хендла. Постављање опере ОРЛАНДО представља посебно освежење и ексклузивитет за београдску музичку сцену. Вокални ансамбл сачињен је од младих, талентованих певача и земље и иностранства, а барокним оркестром на историјским инструментима диригује са чембала Предраг Госта.

Опус барокног композитора Георга Фридриха Хендла (1685–1759)садржи преко четрдесет опера. Међу њима су и опере Орландо, Ариоданте и Алчина, компоноване на текст поеме Бесни Орландоиталијанског књижевника Лодовика Ариоста. Хендлова опера ОРЛАНДО је адаптација истоимене опере из 1711. године, италијанског ствараоца Карла Капечеа.

ОРЛАНДО је компонован као италијанска озбиљна опера (опера сериа) и премијера је одражана 27. јануара 1733. године у Краљевском позоришту у Лондону. Дело је изведено само десет пута, а један аристократа је након приказивања писао: Нисам никада био на бољем, нити на боље изведеном музичком делу – чувени кастрат Сенесино је био главни глумац, а и остали Италијани су певали веома осећајно, али јепублика ипак била толико малобројна да верујем да нису сакупили довољно новца ни да исплате све музичаре из оркестра.

Хендлово дело је било заборављено готово 200 година, све до 1922. године када је поново изведено. Интересовање за ово сценско остварење обновљено је средином протеклог века и од тада је ОРЛАНДО део репертоара оперских кућа широм света, а сада ће и београдска публика имати прилику да ужива у интерпретацији овог ремек-дела великог барокног мајстора, Баховог савременика.

СИНОПСИС

ПРВИ ЧИН

Славни јунак Орландо се лудо заљубио у Анђелику, која већ води уређен живот са Медором. Искусни Зороастро саветује Орланду да се окане љубави и врати јуначким делима. Орландо га не слуша већ жели да достигне славу кроз љубав.
Доринда осећа да се заљубила у Медора, који ни сам не остаје равнодушан према њеним чарима. Зороастро упозорава Анђелику на опасност од Орландове љубоморе. Да би се отарасила упорног удварача, она захтева од Орланда да јој докаже своју љубав новим јуначким подвизима. Доринда открива Анђелику и Медора заједно и осећа се искоришћеном и превареном.

ДРУГИ ЧИН

Доринда открива Орланду своје љубавне јаде и извештава га о вези Анђелике и Медора, која иако без страсти, остаје нераскидива. Орландо се спрема за освету, а Зороастро предлаже пару да беже. Медоро се опрашта од заједничког дома и урезује њихова имена у стабло. Када Орландо то спази, губи разум и почиње да халуцинира.

ТРЕЋИ ЧИН

Медоро слуша Анђеликин савет и скрива се у Дориндиним одајама и ту јој разоткрива своја осећања. Орландо се појављује, и у својој заблуди јој изјављује да је воли. Доринда закључује да љубав свима главу заврти и да осим кратке сласти, углавном проузрокује само бол. Зороастро одлучује да спаси Орланда од лудила тако што ће учинити да овај поверује да је убио Анђелику. Будећи се из сопственог бунила и мучен осећајем кривице, Орландо, видећи и Медора и Анђелику у животу, доживљава душевни преокрет и дубоко олакшање. Прихвата њихову везу и у својој победи над љубави види почетак нових јуначких дела…